AVSNITT 36
Gästas av Anders Hilmansson

Anders Hilmansson, CFO på Refined, gästar dagens avsnitt. Han delar med sig om hur man ser på värdeskapande på ett SaaS-bolag (Software as a Service), och hur det skiljer sig från ett klassiskt mjukvarubolag. Svaret? Spoiler! Att kunderna prenumererar istället för att göra ett engångsköp.


Vad betyder det när ett bolag når $100 miljoner på 4 månader? Varför ser Anders på SaaS-bolag som en värdeskapande evighetsmaskin? Och hur djupt ska en CFO kunna gräva i data för att ta beslut?


Det pratas alltså inte bara om Excel i detta avsnitt. Inget du vill missa! Lyssna och njut.


Referenser:

Datastudion växte fram ur en passion för data och viljan att göra ett komplext ämne mer begripligt. Här har vi ärliga och öppna samtal om datans roll i samhället – utan brus eller agenda.

För oss handlar det inte bara om siffror, utan om människorna, sammanhangen och möjligheterna bakom dem.

© 2025 Datastudion