AVSNITT 27
Gästas av Max Dyrhage

Den 20e November gästades Datastudion av branschkollegan Max Dyrhage! Dataproffs, produktägare och grundare av konsultbolaget Signific; Max har koll på det mesta vad gäller data. I detta avsnitt berättar Max om vikten att testa dina förändringar med hjälp av experiment, för att säkerställa att din nya feature faktiskt kommer leda till det utfallet som du hoppas på.


Vilka mätvärden ska man fokusera på när man gör ett A/B test? Hur jobbar bolag så som Spotify, King och SVT med experiment när de släpper nya features? Vad är en experimentplattform och hur integrerar en modern sådan med resterande datan inom din organisation?


Detta är enormt viktigt för bolag som vill iterera och lära sig snabbt; inget du vill missa! Lyssna och lär 🙂


Referenser:

Datastudion växte fram ur en passion för data och viljan att göra ett komplext ämne mer begripligt. Här har vi ärliga och öppna samtal om datans roll i samhället – utan brus eller agenda.

För oss handlar det inte bara om siffror, utan om människorna, sammanhangen och möjligheterna bakom dem.

© 2025 Datastudion